Çarşamba, Ağustos 05, 2015

Biri açılmış, biri boyanmış, biri de pişirilmiş!














Önce açılandan başlayayım; Öyle tahmin ediyorum ki, dekorasyon severleri en çok ilgilendirecek haberlerden biri, İstanbul-Kadıköy'deki Tepe Natilius AVM içinde, "Contesse" adında bir mağaza açılmış. Esse'nin hemen yanı ve sanırım Esse açmış.
Cath Kidston severler, Green Gate'ciler akın edecek gibi duruyor, şimdiden ürünler kapış kapış satılmış.
Ben açılış günü oradaydım tesadüfen. Öyle çiçekli-böcekli tabak-çanak sevmediğimden biraz serin ve gıcık bir havam vardı, mağazaya girerken.
Ama içerdeki emayeleri görünce, serin havam, yerini sıcak hava akımına kaptırdı. Emayelerin hepsini çok sevdim. Pastel tonlarında ve çok çeşit var.
Ben sadece şu yukarıda içinde elma olan, mint tabak ve aynı renk bardakla yetindim ama kasadaki kuyruk, "kucaklamış gidiyor" dercesine uzayıp gidiyordu. Yolunuz düşerse bir bakın. Henüz web sayfaları hazır değil. Online satış ve web için çalışmalar sürüyormuş.
"Boyanmış" olan konuya gelince, balkon masamızı hatırlarsınız. Koyu kahve renkteydi ve ben çok uzun zamandır beyaza boyamak için fırsat kolluyordum. Hazır izindeyken o işi de hallettik. Sıcakta biraz zor oldu, güneşin alnında epey bir zorlandık ama neticeye bakacaksın sonuçta.
Yine polisan ahşap mat beyaz boya, yine bir kat zımpara, 2 kat boya.
Hop, o kadar işin arasında, bir de şeftali kompostoları çıktı aradan. Kışlık, hazır şeftali bollaşmışken, 500 mlt suya, 3 yemek kaşığı şeker koyarak iyice kaynamasını bekleyip, meyveleri soymadan, kaynayan suya atıp, 1-2 dakika içinde kavanozlara pay ediyorsunuz. Bu yöntemle şeftaliler erimiyor, diri kalıyor açıncaya kadar. Sert olanlarını seçin, daha lezzetli oluyor. Şeker miktarı size kalmış, biz çok şeker sevmediğimiz için az koydum, bu tat bize iyi geliyor. Siz nasıl seviyorsanız öyle.
Hadi kalın sağlıcakla.
Kaçtım ben.





16 yorum:

  1. Sizin evde kahverengi olan son şey'de kıyafetini giydi desene. :) Ablacım harika olmuş! Eline-koluna sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ersincim birsey daha var, onu da boyarsam muradima erecegim😂çok teşekkür ederim sağoladın🙏🏻

      Sil
  2. çalışkan olduğunuz kadar temiz, temiz olduğunuz kadar mağrur, mağrur olduğunuz kadar da titizsiniz aynı zamanda:))
    eski türk filmlerindeki söylemle:))
    maşallah size emel, o balkondaki masa sandalyeye bende göz koymuştum beyaza boyasa emel diye, harika olmuş!
    güle güle kullanın, şeftali şeysini afiyetle yiyin, yeni ciciclerini de iyi günlerde kullan canım..
    öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne diyorsun sen Naaaalan😂
      Sebuş vallahi bir apar topar giriştiş meteyle sorma, hızımıza şaşarsın, nem var, hava sıcak, limonata desteği ile yaptık bitti şükür🙏🏻çok teşekkür ederim

      Sil
  3. emaye tabağa bayıldım. ben olsam çiçeklilerden yüklenirdim muhtemelen. fotoğraflar da harika yine. sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o kadar çok çiçekli, böcekli, desenli çeşit vardı ki, kendini kaybedebilirsin. Sevenin aklı başından gider mazallah:)

      Sil
  4. Emaye severiz 💞
    Balkon takımı beyaz beyaz senin eve daha bir uyum sağlamış sanki . Diğer hali de çok güzeldi ama senin evde göçmen gibiydi ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet nilgüncüm, emanet gibiydi, şimdi kadroya girdi neyseki:)

      Sil
  5. Selam...yer karolarinizi sormustum hani...bende masanin yuvarlagi ve sandalyelerin kolcaksizi var...karolari alaydim ilk isim masayi sandalyeleri de beyaza cevirmek olacakti :) simdi sizin balkon benim hayalim oluvermis ;) gule gule eskitin...en guzel beyaz "eskitme"beyaz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hadi kolay gelsin, yaz bitmeden yapın ve keyfini sürün inşallah, hadi bir güç:)

      Sil
  6. cok güzel olmus atom karincalar, saglik ve huzurla oturun... seftali seysi recelmi oluyor Emel??

    YanıtlaSil
  7. Evde hala var mı Emel boyanacak şey her yer her şey huzurun rengini aldı sanki son parçayla beraber.Ve o balkon daha bir güzel hiç içeri girmek istemeyeceğin kadar güzel oldu.Keyfiniz bol olsun canım.Tabi bir de ocakta kaynayan şeftali kompostosu bir harika görünüyor.Eline sağlık bayan marifet ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir de girişte koyu renk bir dressuarım var bahar:) sıra onda.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Emel Hanım hangi marka zımpara kullanıyorsunuz?Bayıldım fotoğraf karelerine

    YanıtlaSil
  9. Her şey mükemmel, özellikle kavanozların konduğu metal kafes konserve yaparken çok işe yarar.

    YanıtlaSil