Pazartesi, Nisan 17, 2017

Tak sepeti koluna!


















Her yere bu çantayla gidiyorum artık,  iş hariç:)
Alışveriş yaparken, bir şey taşırken, pazarda ve inşallah yazın tatile giderken hep yanımda olacak gibi:)

İkea bu sene yaz ürünlerinde çiçekleri ve renkleri bayağı kullanmış. Şöyle bir bakayım dedim hafta sonu ne var yok diye. Hemen hemen her sene olan benzer şeyler aslında. Saksılarda mint ve pembe ağırlıkta, tik ağacı bahçe mobilyaları, şemsiyeler ve en güzeli bu çanta!
(tıklayın)
Uğrarsanız çiçek reyonunda da mutlaka göz atın. 
Mis gibi yaseminler, lavantalar, sardunyalar içinde sanki bahçe de gezer gibisiniz.

Hadi mutlu haftalar hepimize!

Emel

(Mayalı Patatesli Dilimler: 1 paket instant maya, 1.5 su bardağı ılık süt, 1 yemek kaşığı şeker ile 5 dakika mayalayın.
Kabaran mayanın üzerine, yarım su bardağı sıvıyağ, yarım su bardağı eritilmiş tereyağ (sıcak olmayacak), 2 yumurta -biri sarı üzeri için ayrılacak- 1 tatlı kaşığı şeker, 1 tatlı kaşığından az tuz, 1 tatlı kaşığı mahlep, ve aldığı kadar un ekleyip iyice yoğurun ve ılık bir köşede maya 2 katına çıkıncaya kadar -yaklaşık 45 dakika- bekletin.
3 patatesi haşlayın. Bir tavada, küp doğradığınız soğanı, zeytinyağında pembeleştirin. 1 tatlı kaşığı salça ilave edip, patatesleri ezip içine atın. Tuz ve karabiber ekleyin.
Soğuması için kenara alın.
Hamuru ortadan ikiye kesin. Bir parçasını yaklaşık, yuvarlak bir servis tabağı büyüklüğünde açın. İçine patatesli harçtan koyun. Rulo yapıp dilim dilim kesin. -Aynı şekilde diğer hamuruda böyle yapabilirsiniz, ya da poğaça şeklinde yapabilir, tepsiye de yayabilirsiniz. Şekli size kalmış.-
Üzerine yumurta sarısı ve susam sürün, 15 dakika daha bekletin.
180 derece de 15-20 dakika pişirin.
Afiyet olsun.)








14 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. sen nerdesin:( tamam instagramda görüyorum saroz dasın ama ne olur oradan da yazsana bloğu boşlama. Özledim.

      Sil
  2. çok da neşeli bir çantaymış, biraz "çiçek çocuklar"ı hatırlattı bana, o günlerin desenlerinden sanki..Güle güle kullan, hep iyi günlerde, hep güzel yerlere..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok eskiden vardı bu çantalardan.Pazar alışverişlerinde sanırım kullanılırdı, bana da çocukluğumu hatırlattı. Selamlar sevgiler elifcim.

      Sil
  3. Tam gene içimi açan bir paylaşım diye dolaşırken mayalı patatesli börek aklımı aldı bu saatte. Sepetiniz çok güzel, çiçekler çok güzel, börek çok, çok ,çok güzel.:)) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. börekleri yapıp, sadece bir tane yemekle kahraman olur muyum sizce:))) valla başarıyorum galiba:) Teşekkür ederim İlhan bey

      Sil
  4. Ama ben o cıceklere sepete bıttım 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ikea nın yeni sezon yaz ürünlerinden. Çok da kullanışlı, hani al, koy kenara, unut durumu değil. Sağlam bir de, neler taşıyor, sapları sağlam. Çok teşekkür!

      Sil
  5. Geçen gün bende aldım bu çantadan. Gerçekten çok güzel :) bir de bu sene bambu mobilyalara bayıldım ben Emel. Güle güle mutlulukla kullanalım inşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Sebicim.Sende güle güle kullan, Bambularda var evet. Ah bir bahçemiz olsa:)

      Sil
  6. sepet hemde en renklisinden, nedense bende böyle renkli şeyler paylaşmak isteğindeydim, mandallar göründü gözüme onların fotoğrafını çektim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. renkler bu sene cıvıl cıvıl Ayşen, her şeyde her yerde desen var. Basma elbiseler bile moda oldu ya, ben artık şaşırmam hiç bir şeye.

      Sil
  7. Sepet çok güzel, güzel günlerde kullanın. Tüm fotoğraflara bayıldım hepsi içimi açtı. Börek de de aklım kaldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, mayalı hamurlar çok lezzetli oluyor ya da ben çok seviyorum:)

      Sil